Sıkça Sorulan Sorular

Ders programlarınız ve sınav takviminiz fakültenizin/yüksek okulunuzun web sayfasında yayınlanmaktadır.

1- Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

  • Uzaktan eğitim derslerine giriş yapmak için, eders.giresun.edu.tr adresine giderek, Öğrenci Bilgi Sistemindeki (https://ubs.giresun.edu.tr/login.aspx) kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapmanız gerekmektedir.
  • Kullanıcı hesabı bilgileriniz İKİ SİSTEMDE DE AYNIDIR!


2- eders.giresun.edu.tr adresine giriş yapamıyorum, ne yapabilirim?

  • eders.giresun.edu.tr adresine daha önce giriş yapabiliyorken anlık giriş problemi yaşıyorsanız lütfen öncelikle tarayıcınızın ön belleğini (çerezleri) temizleyin. Chrome ve Firefox gibi farklı tarayıcıları kullanabilirsiniz.
  • Eğer şifre ile ilgili bir problem yaşıyorsanız ya da şifrenizi unuttuysanız ubs.giresun.edu.tr adresinden şifremi unuttum bölümünden kullanıcı bilgilerinizi ve e-posta adresinizi girerek size gönderilen yeni şifreniz ile eders.giresun.edu.tr adresine giriş yapabilirsiniz. Şayet telefonunuza ya da e-postanıza yeni şifreniz gelmez ise lütfen fakültenizin/yüksekokulunuzun öğrenci işleri ile iletişime geçiniz. Onlardan bilgilerinizi sıfırlamalarını isteyiniz bu sayede aynı adresten yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.
  • Lütfen şifre değişikliğini eders.giresun.edu.tr adresinden yapmayınız.
  • ubs.giresun.edu.tr adresine giriş yapmanıza rağmen eders.giresun.edu.tr adresimize giriş yapamıyorsanız, bu durumun iki nedeni vardır; ya eders sistemimize tanımlı değilsinizdir, ya da tanımlıysanız eğer tarayıcınızın ön belleğini temizleyerek giriş yapmayı denemelisiniz.
  • Yukarıdaki adımları uygulamanıza rağmen hala eders.giresun.edu.tr adresimize erişim sağlayamıyor iseniz lütfen kendinizi tanıtan bir içerikle uzem@giresun.edu.tr ya da ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adreslerimizin SADECE BİRİNE e-posta gönderiniz.
3.  Ders videolarına erişim sağlayamıyorum. Videolar açılmıyor. Ne yapmam gerekir?

Bu durumun birkaç nedeni olabilir;
  • Google Meet ile yapılan derslerinizin ders kayıt linkinin ilgili dersin sayfasına eklendiğinden emin olun lütfen. Eğer ders sayfasında hala Toplantı linki duruyorsa, bu durumu dersin öğretim elemanına bildiriniz. Çünkü Meet kayıtları öğretim elemanlarının şahsi Drive hesaplarında tutulmaktadır. UZEM olarak bu duruma müdahale etme şansımız ne yazık ki yoktur.
  • Ders kayıt linki dersin sayfasında olmasına rağmen hala izleyemiyorsanız, kullandığınız tarayıcıda gerekli izinleri verdiğinizden emin olun lütfen.
  • BigBlueButton (BBB) ile yapılan sanal dersler, gün içerisinde yapılan toplam kayıtların sayısına göre değişmekle birlikte en geç 48 saat içerisinde ilgili dersin sayfasına kaydedilmiş olacaktır.
  • Şayet BBB ile ders yapılmış olmasına rağmen dersin sayfasına kayıt düşmemiş ise, öğretim elemanı dersi kaydetmeyi unutmuş olabilir, bu durumda lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz.
4. Ders kayıtlarını izlemek için herhangi bir uygulama/program kurmam gerekiyor mu?

Bahar döneminde sanal derslerimiz Google Meet ya da BBB üzerinden yapılacaktır. Her iki ortamda da yapılan dersleri izlemek için telefonunuza, tabletinize ya da bilgisayarınıza herhangi bir uygulama/program kurmanıza gerek yoktur. Yapmanız gereken tek şey; ilgili dersin sayfasında sizler için açılan sanal ders linkine tıklamaktır.

5. Sanal sınıf kayıtlarına ulaşamıyorum? Ne yapmalıyım?

Sanal derslerinizin dersin öğretim elemanı tarafından sayfanıza yüklendiğinden emin olunuz. Bu durumda dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz. Öğretim elemanının ders kaydını yapıp sorunsuz bir şekilde kaydetmesi durumunda sanal dersinizin dersin sayfasında görünmeme ihtimali yoktur.

6. Aldığım dersler eders.giresun.edu.tr adresinde eksik görünüyor veya dersimin öğretim elemanı farklı atanmış bu durumda ne yapmalıyım?

Aldığınız derslerden eksik ya da yanlış olduğunu ya da herhangi bir dersinizin öğretim elemanının farklı olduğunu fark etmeniz durumunda lütfen uzem@giresun.edu.tr veya ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adresimize kendinizi tanıtarak e-posta gönderiniz.

7. Moodle’a giriş yapamıyorum, ne yapmalıyım? 

Uzaktan öğretim sistemimize giriş yapmak için Moodle'ı değil de lütfen eders.giresun.edu.tr adresimizi kullanınız.

8- Derse devam zorunluluğu var mı?

Bazı akademik birimler (Tıp Fakültesi gibi) dışında derse devam zorunluluğu ile ilgili alınmış resmi (senato) bir karar yoktur, fakat derslere devam etmek öğrencilerimiz için önemlidir. Zira, öğretim elemanlarımız ara sınav, final, bütünleme sınavlarının notlarını, uzaktan öğretim yoluyla yürütülen bir takım online sınavlar/ödevler/uygulamalar/soru-cevap etkinlikleri aracılığıyla vereceklerdir. Bu yüzden bu süreçte uzaktan öğretim sistemimizi aktif olarak kullanmanız ve öğretim elemanınız ile etkileşimde bulunmanız gerekmektedir. DERSLERİNİZ İLE İLGİLİ HER TÜRLÜ SORUYU LÜTFEN ÖNCE DERSİNİZİN ÖĞRETİM ELEMANINA SORUNUZ. Eğer uzun süre beklediğiniz cevabı alamaz iseniz bu durumda bizlerle (UZEM) iletişime geçiniz.

9- Sanal sınıfta ders videolarını daha sonra nasıl izlerim?

Google Meet ile yapılan dersler öğretim elemanının ders kayıt linkini dersin sayfasına koyması durumunda, BBB ile yapılan dersler ise belli bir süre sonra otomatik olarak eders.giresun.edu.tr adresimizde ilgili dersin sayfasında yayınlanmaktadır. Ders videoları, dönem sonuna kadar sistemde bulunmaktadır. Öğrenciler, dilediği zaman ders videolarını izleyebilirler. 
 
10- Canlı derslerde ses kesik kesik geliyor ve/veya görüntü donuyor; ne yapmalıyım?

Bazen canlı derslerde seste gecikme veya kesiklik oluyorsa, öncelikle hatayı kendi bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda aramalısınız. İnternet bağlantı hızınız, bilgisayarınızda ya da telefonunuzda virüs olması, aynı anda veya arka planda çalışan uygulamalardan kaynaklanan bellek ve işlemci yetersizlikleri, internet tarayıcınız (örneğin Internet Explorer kullanıyorsanız Mozilla Firefox veya Google Chrome deneyiniz) da bu soruna sebep olabilmektedir. Bağlantınızı kontrol ediniz, arka planda çalışan uygulamaları kapatınız. Zaman zaman tarayıcınızın geçmişini (ön belleğini) temizlemeyi de unutmayınız. 
  • Derslere mikrofonla veya görüntü ile katılmayı düşünüyorsanız CANLI DERS öncesinde çıkan test ekranında ilgili kontrolleri yapınız. Kullandığınız tarayıcıda Mikrofon ve Kamera izinlerini verdiğinizden de emin olunuz.
Ders başında ses problemi varsa öğretim elemanınıza chat/sohbet bölümünden yazarak bildiriniz. Diğer öğrencilerde olup olmadığına dikkat ediniz, eğer tüm öğrencilerde varsa öğretim elemanınızın bilgisayarında veya internet bağlantısında problem olabilir, düzeltilmesini talep ediniz.

11- Mikrofonla derse katıldığımda ve/veya soru sorduğumda, aynı zamanda yankı ve/veya ıslık benzeri sesler de gelmektedir. Ne yapmalıyım?

Canlı derslere mikrofonla katılan öğrenci veya öğretim elemanlarımızda mikrofonu ile hoparlörleri arasında ses geri dönüşümü olmakta ve derste ıslık şeklinde dayanılmaz gürültülere sebep olduğu durumlar olabilmektedir. En iyi ders ortamı bilgisayarınızın ses çıkışının kulaklığa verildiği zaman oluşmaktadır. Hoparlörünüz açıkken mikrofonunuza sizden başka sesler girerse ıslık ve parazitlere sebep olmaktadır. Bu nedenle mikrofonla katılacağınız derslerde lütfen ya hoparlörünüzün sesini kısın veya kulaklık kullanın. Aynı anda birden fazla kişinin mikrofonunun açık olması da bu soruna sebep olmaktadır. Dolayısıyla sadece konuşma esnasında mikrofonların açık olmasını önermekteyiz.

12- Yapılan Online sınavlarda ya da ödevlerde beklediğimden düşük not aldım. Bu durumda ne yapmalıyım?

Online sınavlarda ya da ödevlerde beklediğinizden daha düşük bir not aldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu dersin öğretim elemanına bildirmeniz gerekmektedir. Şayet bu konuda geri dönüş alamaz iseniz, fakültenizin/yüksekokulunuzun web sayfasındaki Öğrenci Formları arasında bulunan Maddi Hata Formunu doldurarak bölümünüze/öğrenci işlerinize e-posta yoluyla gönderebilirsiniz.
 
13- Dersin öğretim elemanı ile nasıl iletişim kurabilirim?

Öğretim elemanları ile iletişim kurmanızın birkaç yolu bulunmaktadır;
  • eders.giresun.edu.tr adresimizdeki her ders sayfasının sol tarafındaki menüler arasında bulunan “Katılımcılar” sekmesinden derse tanımlı olan tüm öğrencileri ve öğretim elemanını görebilirsiniz. Bu sayfada öğretim elemanınızın e-posta adresine erişebilirsiniz ve kendisine konu ile ilgili e-posta gönderebilirsiniz.
  • Aynı sayfada öğretim elemanının ismine tıkladığınızda açılan sayfada “Mesaj” butonuna tıklayarak sistem üzerinden kendisine mesaj da atabilirsiniz.
  • Öğretim elemanının birden fazla e-posta adresi olabileceğini düşünerek, ilgili fakülte/yüksekokul sayfasında öğretim elemanını bularak o sayfada bulunan e-posta adresine de yazabilirsiniz.