Sıkça Sorulan Sorular

Ders programlarınız ve sınav takviminiz fakültenizin/yüksek okulunuzun web sayfasında yayınlanmaktadır.


1- Sisteme nasıl giriş yapabilirim?

  • Uzaktan öğretim derslerine giriş yapmak için, eders.giresun.edu.tr adresine giderek, ilk girişte kullanıcı adınız için 'o' harfi ile başlayan öğrenci numaranızı, şifreniz için ise TC kimlik numaranızı yazınız. İlk girişten sonra sistem sizi şifre değişikliği sayfasına yönlendirecektir. Bu sayfadan dilerseniz şifrenizi değiştirebilirsiniz.
  • Şifre değişikliği için sistemimizde tanımlı olan e-posta adresinize şifre sıfırlama maili gelecektir, bu mail bazen SPAM kutusuna düşebilmektedir, bu sebeple SPAM maillerinizi de kontrol etmeyi unutmayınız.


2- eders.giresun.edu.tr adresine giriş yapamıyorum, ne yapabilirim?

  • eders.giresun.edu.tr adresine daha önce giriş yapabiliyorken anlık giriş problemi yaşıyorsanız lütfen öncelikle tarayıcınızın ön belleğini (çerezleri) temizleyin. Chrome ve Firefox gibi farklı tarayıcıları kullanabilirsiniz.
  • Eğer şifre ile ilgili bir problem yaşıyorsanız ya da şifrenizi unuttuysanız ubs.giresun.edu.tr adresinden şifremi hatırlamıyorum bölümünden kullanıcı bilgilerinizi ve e-posta adresinizi girerek size gönderilen yeni şifreniz ile eders.giresun.edu.tr adresine giriş yapabilirsiniz. Şayet telefonunuza ya da e-postanıza yeni şifreniz gelmez ise lütfen fakültenizin/yüksekokulunuzun öğrenci işleri ile iletişime geçiniz. Onlardan bilgilerinizi sıfırlamalarını isteyiniz bu sayede aynı adresten yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.
  • Lütfen şifre değişikliğini eders.giresun.edu.tr adresinden YAPMAYINIZ.
  • ubs.giresun.edu.tr adresine giriş yapmanıza rağmen eders.giresun.edu.tr adresimize giriş yapamıyorsanız, bu durumun iki nedeni vardır; ya eders sistemimize tanımlı değilsinizdir ve bu durumda uzem@giresun.edu.tr ya da ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adreslerimizden birine durumunuzu bildiriniz , ya da sisteme tanımlısınızdır fakat tarayıcınızın ön belleğini temizleyerek giriş yapmayı denemelisinizdir.
  • Yukarıdaki adımları uygulamanıza rağmen hala eders.giresun.edu.tr adresimize erişim sağlayamıyor iseniz lütfen kendinizi tanıtan bir içerikle uzem@giresun.edu.tr ya da ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adreslerimizin SADECE BİRİNE e-posta gönderiniz.


3.  Ders videolarına erişim sağlayamıyorum. Videolar açılmıyor. Ne yapmam gerekir?

Bu durumun birkaç nedeni olabilir;
  • Google Meet ile yapılan derslerinizin ders kayıt linkinin ilgili dersin sayfasına eklendiğinden emin olun lütfen. Eğer ders sayfasında hala Toplantı linki duruyorsa, bu durumu dersin öğretim elemanına bildiriniz. Çünkü Meet kayıtları öğretim elemanlarının şahsi Drive hesaplarında tutulmaktadır. GRUZEM olarak bu duruma müdahale etme şansımız ne yazık ki yoktur.
  • Ders kayıt linki dersin sayfasında olmasına rağmen hala izleyemiyorsanız, kullandığınız tarayıcıda gerekli izinleri verdiğinizden emin olun lütfen.
  • Meet kayıtlarının dersin yapıldığı hafta içerisinde uzaktan öğretim sistemimize yüklenmesi öğretim elemanlarının sorumluluğundadır.
  • BigBlueButton (BBB) ile yapılan sanal dersler, gün içerisinde yapılan toplam kayıtların sayısına göre değişmekle birlikte en geç 48 saat içerisinde (çoğu zaman dersten bir sonraki gün) ilgili dersin sayfasına otomatik olarak kaydedilmiş olacaktır.
  • Şayet BBB ile ders yapılmış olmasına rağmen dersin sayfasına kayıt düşmemiş ise, öğretim elemanı dersi kaydetmeyi unutmuş olabilir, bu durumda lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz. Fakat dersin öğretim elemanı dersi kaydetmiş olmasına rağmen kayıt linki dersin sayfasında yok ise lütfen e-posta adreslerimizden birine durumu bildiren e-posta gönderiniz.


4. Ders kayıtlarını izlemek için herhangi bir uygulama/program kurmam gerekiyor mu?

Uzaktan öğretim sürecindeki derslerimiz Google Meet ya da BBB üzerinden yapılacaktır. Her iki ortamda da yapılan dersleri izlemek için telefonunuza, tabletinize ya da bilgisayarınıza herhangi bir uygulama/program kurmanıza gerek yoktur. Yapmanız gereken tek şey; ilgili dersin sayfasında sizler için açılan sanal ders linkine tıklamak olacaktır.

5. Sanal sınıf kayıtlarına ulaşamıyorum? Ne yapmalıyım?

Sanal derslerinizin dersin öğretim elemanı tarafından sayfanıza yüklendiğinden emin olunuz. Bu durumda dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz. Öğretim elemanının ders kaydını yapıp sorunsuz bir şekilde kaydetmesi durumunda sanal dersinizin dersin sayfasında görünmeme ihtimali yoktur. İlgili dersin öğretim elemanı ile iletişime geçiniz.

6. Aldığım dersler eders.giresun.edu.tr adresinde eksik görünüyor veya dersimin öğretim elemanı farklı atanmış bu durumda ne yapmalıyım?

Aldığınız derslerden eksik ya da yanlış olduğunu ya da herhangi bir dersinizin öğretim elemanının farklı olduğunu fark etmeniz durumunda lütfen uzem@giresun.edu.tr veya ogrenci.uzem@giresun.edu.tr adresimize kendinizi tanıtarak e-posta gönderiniz.

7. Moodle’a giriş yapamıyorum, ne yapmalıyım? 

Uzaktan öğretim sistemimize giriş yapmak için Moodle'ı (uygulama olarak) değil de lütfen
eders.giresun.edu.tr adresimizi kullanınız.

8- Derse devam zorunluluğu var mı?

2021-2022 eğitim-öğretim yılında üniversitemizde okutulacak uzaktan öğretim dersleri (Tıp Fakültesi hariç) için devam zorunluluğu %60'tır.

9- Sanal sınıfta ders videolarını daha sonra nasıl izlerim?

Google Meet ile yapılan dersler öğretim elemanının ders kayıt linkini dersin sayfasına koyması durumunda, BBB ile yapılan dersler ise dersten en geç bir sonraki gün otomatik olarak eders.giresun.edu.tr adresimizde ilgili dersin sayfasında yayınlanmaktadır. Ders videoları, dönem sonuna kadar sistemde bulunmaktadır. Öğrenciler, dilediği zaman ders videolarını izleyebilirler. 
 


10- Canlı derslerde ses kesik kesik geliyor ve/veya görüntü donuyor; ne yapmalıyım?

Bazen canlı derslerde seste gecikme veya kesiklik oluyorsa, öncelikle hatayı kendi bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda aramalısınız. İnternet bağlantı hızınız, bilgisayarınızda ya da telefonunuzda virüs olması, aynı anda veya arka planda çalışan uygulamalardan kaynaklanan bellek ve işlemci yetersizlikleri, internet tarayıcınız (örneğin Internet Explorer kullanıyorsanız Mozilla Firefox veya Google Chrome deneyiniz) da bu soruna sebep olabilmektedir. Bağlantınızı kontrol ediniz, arka planda çalışan uygulamaları kapatınız. Zaman zaman tarayıcınızın geçmişini (ön belleğini) temizlemeyi de unutmayınız. 
  • Derslere mikrofonla veya görüntülü katılmayı düşünüyorsanız CANLI DERS öncesinde çıkan test ekranında ilgili kontrolleri yapınız. Kullandığınız tarayıcıda Mikrofon ve Kamera izinlerini verdiğinizden de emin olunuz.
Ders başında ses problemi varsa öğretim elemanınıza chat/sohbet bölümünden yazarak bildiriniz. Diğer öğrencilerde olup olmadığına dikkat ediniz, eğer tüm öğrencilerde varsa öğretim elemanınızın bilgisayarında veya internet bağlantısında problem olabilir, düzeltilmesini talep ediniz.

11- Mikrofonla derse katıldığımda ve/veya soru sorduğumda, aynı zamanda yankı ve/veya ıslık benzeri sesler de gelmektedir. Ne yapmalıyım?

Canlı derslere mikrofonla katılan öğrenci veya öğretim elemanlarımızda mikrofonu ile hoparlörleri arasında ses geri dönüşümü olmakta ve derste ıslık şeklinde dayanılmaz gürültülere sebep olduğu durumlar olabilmektedir. En iyi ders ortamı bilgisayarınızın ses çıkışının kulaklığa verildiği zaman oluşmaktadır. Hoparlörünüz açıkken mikrofonunuza sizden başka sesler girerse ıslık ve parazitlere sebep olmaktadır. Bu nedenle mikrofonla katılacağınız derslerde lütfen ya hoparlörünüzün sesini kısın veya kulaklık kullanın. Aynı anda birden fazla kişinin mikrofonunun açık olması da bu soruna sebep olmaktadır. Dolayısıyla sadece konuşma esnasında mikrofonların açık olması önerilmektedir.

12- Uzaktan öğretim derslerinin sınavları yüz yüze mi yoksa çevrimiçi mi olacak?

2021-2022 eğitim-öğretim yılında üniversitemizde okutulacak uzaktan öğretim derslerinin sınavları tıpkı diğer derslerinki gibi yüz yüze yapılacaktır.

13- Sınavdan ya da ödevimden beklediğimden düşük not aldım, bu durumda ne yapmalıyım?

Sınavlarda ya da ödevlerde beklediğinizden daha düşük bir not aldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu dersin öğretim elemanına bildirmeniz gerekmektedir. Şayet bu konuda geri dönüş alamaz iseniz, fakültenizin/yüksekokulunuzun web sayfasındaki Öğrenci Formları arasında bulunan Maddi Hata Formunu doldurarak bölümünüze/öğrenci işlerinize e-posta yoluyla gönderebilirsiniz.
 


14- Dersin öğretim elemanı ile nasıl iletişim kurabilirim?

Öğretim elemanları ile iletişim kurmanızın birkaç yolu bulunmaktadır;
  • eders.giresun.edu.tr adresimizdeki her ders sayfasının sol tarafındaki menüler arasında bulunan “Katılımcılar” sekmesinden derse tanımlı olan tüm öğrencileri ve öğretim elemanını görebilirsiniz. Bu sayfada öğretim elemanınızın e-posta adresine erişebilirsiniz ve kendisine konu ile ilgili e-posta gönderebilirsiniz.
  • Aynı sayfada öğretim elemanının ismine tıkladığınızda açılan sayfada “Mesaj” butonuna tıklayarak sistem üzerinden kendisine mesaj da atabilirsiniz.
  • Öğretim elemanının birden fazla e-posta adresi olabileceğini düşünerek, ilgili fakülte/yüksekokul sayfasında öğretim elemanını bularak o sayfada bulunan e-posta adresine de yazabilirsiniz.